SCORPION2

Zdalne urządzenie ultradźwiękowe (UT) z zastosowaniem napędu gąsienicowego.

  • prędkość skanowania: do 180 mm/s (7 „/s)
  • w pełni zintegrowany z urządzeniem ultradźwiękowym (UT) z zastosowaniem napędu gąsienicowego, automatyczny system kontroli B-SCAN
  • głowica oponowa typu „Dry-Coupled” sprzężona na sucho
  • zasilany bateriami

Scorpion2 przynosi znaczną poprawę wydajności oraz danych, otrzymywanych podczas badania konstrukcji takich jak: zbiorniki ciśnieniowe, poszycia okrętów i instalacje morskie.

Ultradźwiękowa wydajność

Scorpion2 jest wyposażony w najlepszą elektronikę ultradźwiękową i oprogramowanie, które oferuje branża. Dzięki zaawansowanemu filtrowaniu, system może szybciej i dokładniej badać materiały począwszy od 5 do 100 mm (0,2 do 4 „). Oprogramowanie pozwala na unikalne przetwarzanie bramek ultradźwiękowych, takich jak bramki pływające i śledzące, zapewniając prawidłowe pomiary grubości ścianek w każdych warunkach.

Napęd gąsienicowy SCORPION2

Napęd gąsienicowy został zaprojektowany tak, by doprowadzić urządzenie tam, gdzie człowiek nie jest w stanie się dostać. Obsługa napędu jest zminimalizowana dzięki prostej kontroli oraz zastosowaniu długiego przewodu pępowinowego, w połączeniu z prędkością do 180 mm/s (7 „/s), tym samym pozwalając na szybsze i bardziej wydajne wykonywanie badania.

 

KLUCZOWE CECHY:
  • prędkość skanowania: do 180 mm/s (7 „/s)
  • aktywny sterowanie dla automatycznej korekty jazdy po prostej
  • napęd ponad 12 milimetrowy krok nawet w wilgotnych warunkach
  • głowica oponowa typu „Dry-Coupled” sprzężona na sucho – nie wymaga zastosowania substancji sprzęgającej
  • programowalna długość i wzór skanowania
  • pomiar w odległości 25 mm od spawu (krytycznej strefy wpływu ciepła)
  • sterowanie ręczne za pomocą joysticka
  • 4 koła napędowe z magnesem trwałym
  • zasilany bateryjnie dla łatwego użycia
  • system złożony z 3 elementów: SCORPION2, UT-LITE2 oraz przewód pępowinowy

Przyrząd do pozyskiwania danych SWIFT-UT 

scorpion2a

Dzięki matowemu, dużemu ekranowi dotykowemu o przekątnej 26,4 cm (10,4 „), Swift-UT zapewnia wyraźny obraz bez względu na warunki oświetlenia.

Posiada potężną zintegrowaną kartę ultradźwiękową i bezproblemowo współpracuje z dedykowanym oprogramowaniem B-SCAN. Konfigurowanie szczegółów ultradźwiękowych i kontrolnych nigdy nie było tak łatwe.

Swift-UT jest uszczelniony i zaprojektowany dla IP65. Obudowę wytworzono ze stopu magnezu, dzięki czemu jest wytrzymała oraz odporna na wodę i kurz. W połączeniu ze wzmocnionym szkłem o grubości 3 mm (1/8 „), jest idealnym narzędziem do trudnych warunków środowiskowych.

Swift-UT wyposażony jest w dwie baterie litowo-jonowe, które można wymieniać podczas pracy, co pozwala na ciągłe działanie urządzenia.

Swift-UT ma opcjonalną uprząż, wspierającą obsługę systemu przez dłuższy czas. Regulowana podstawa, górny uchwyt i cztery narożne punkty kotwiczenia sprawiają, że jest on praktyczny podczas pracy na badanej strukturze.

Konstrukcja głowicy i wózek głowicy   

Scorpion2b

Unikalna głowica oponowa typu „Dry-Coupled” sprzężona na sucho, firmy Silverwing, eliminuje potrzebę zastosowania substancji sprzęgającej lub stałe zaopatrzenie w wodę. Jest zaprojektowana jako ultradźwiękowa sonda z podwójnym kryształem oraz unikalną powierzchnią toczną.

Wózek głowicy pozwala urządzeniu na rejestrowanie pomiarów grubości w odległości 25 mm (1 „) od czoła spoiny, w celu zbadania krytycznej strefy wpływu ciepła. Cztery niezależnie napędzane koła z magnesem trwałym, z bieżnikowanymi oponami, zapewniają możliwość łatwego prowadzenia ponad 12 mm (0,47 „) i zapewniają przyczepność w każdych warunkach.

Wyważanie głowicy z aktywnym podnośnikiem i zasilanie bateryjne  

Scorpion2d

Unikalna cecha urządzenia Scorpion2 – aktywny podnośnik głowicy – podnosi koło głowicy, gdy pomiary nie są rejestrowane, wydłużając żywotność opony głowicy. Wyważanie głowicy ułatwia ustawienie wstępnej kontroli głowicy, skracając czas oraz zwiększając powtarzalność kontroli.

Scorpion2 jest wyposażony w dwie baterie litowo-jonowe, które pozwalają na ciągłą pracę na badanej strukturze. Zestaw baterii jest zamontowany na pokładzie gąsienicy, co eliminuje konieczność zastosowania oddzielnego akumulatora na ziemi, zmniejszając w ten sposób długość przewodu pępowinowego oraz ogólną wagę urządzenia.

Oprogramowanie do pozyskiwania danych  

Scorpion2e

Oprogramowanie do pozyskiwania danych Swift-UT B-SCAN posiada kilka potężnych narzędzi do przeglądania, raportowania i drukowania danych. Zapisane dane można przejrzeć w dowolnym momencie dzięki aktywnym wyświetlaczom A-SCAN i B-SCAN. Umieszczenie kursora na dowolnej części profilu B-SCAN pokazuje ślad A-SCAN dla tej określonej sekcji skanowania.

Regulowany wskaźnik progu raportowania może być wyświetlany na profilu B-SCAN, pomagając w wykrywaniu zgłaszanych usterek na pierwszy rzut oka i umożliwiając szybką analizę kompletnego skanowania. Tryb pełnej amplitudy B-SCAN pomaga scharakteryzować ubytek ścianki, co z kolei pozwala na bardziej szczegółową analizę poinspekcyjną i dokładną ocenę korozji.

Dane z inspekcji można po prostu wyeksportować jako obrazy CSV, A-SCAN i B-SCAN lub jako pliki CMX, które można zaimportować do oprogramowania do zarządzania inspekcjami CMAP. Podczas importowania do CMAP, wszystkie skany są automatycznie pozycjonowane na podstawie współrzędnych X, Y, zapewniając pełny przegląd inspekcji.

Rekomendacje EEMUA (Engineering Equipment and Materials Users Association) oraz API  

Scorpion2f

Tradycyjne techniki losowych pomiarów grubości powłoki zbiornika mogą być bardzo mylące ze względu na niskie prawdopodobieństwo wykrycia i mogą prowadzić do niepełnych obliczeń szybkości korozji. Zgodnie z zaleceniami EEMUA, Scorpion2 rejestruje pomiary grubości wzdłuż pionowej linii nawet w krytycznej strefie wpływu ciepła, co oznacza wyższe prawdopodobieństwo wykrycia, co daje dokładniejszą ocenę korozji.

EEMUA stwierdza, że chodzenie po dachach czołgów może być niebezpieczne, jeśli ich stan jest nieznany. Stan i grubość blach dachowych należy potwierdzić przed uzyskaniem dostępu. Scorpion2 może zdalnie rejestrować pomiary grubości, zmniejszając potrzebę dostępu do dachu.

Casp System Dofinansowanie
Wdrożenie systemu klasy B2B automatyzującego procesy biznesowe zachodzące pomiędzy CASP System i Partnerami biznesowymi firmy.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
2002 - 2017 © Copyright Caspsystem www.caspsystem.pl / Polityka prywatności / Zastrzeżenia prawne / Kontakt